Meer talenten, meer verhalen: volg 17 miljoen talenten op Instagram.

17 miljoen talenten. 17 miljoen verhalen.

Ontdek hoe iedereen met zijn of haar talent een bijdrage levert aan onze samenleving.

'Die connectie met onze klanten is precies wat onze buurtsuper een buurtsuper maakt: we kennen onze achterban echt.'


‘Goed eten is mijn passie. Dat is altijd al zo geweest. Mijn expertise zat ‘m in de Sales, heb rollen gehad als accountmanager, maar dat was niet waar mijn hart lag. Gek genoeg gold dit ook voor mijn vriendin, werkzaam in de communicatie. We vonden elkaar in de voorliefde voor goed en lekker eten en wilde daar wat mee gaan doen. Maar wat?


Met die passie als drive besloten we op een dag het gewoon te gaan doen. Een culinair organisatiebureau worden. Ik had het plan voor een bedrijf in mijn hoofd op de dag dat zij thuiskwam met de mededeling dat er een woning met bedrijfsruimte te koop stond. ‘Dat is mooi,’ zei ik ‘want we gaan een bedrijf starten.’ Wat het precies moest worden wisten we op dat moment nog niet zeker, dus besloten we het breed aan te pakken en maar te zien waar het schip zou stranden.


Dat schip is eigenlijk nog steeds niet gestrand. Vanaf moment één hebben we zulke mooie, diverse kansen gecreëerd en gekregen. Zo hebben we in een bos gekookt voor wandelaars en we hebben een Bijbels tapas-kookboek gemaakt voor een kerkgezelschap. Ons netwerk breidde snel uit en dit versnelde alleen maar toen we met de gemeente gingen praten over de sleutels van een leegstaande kapel en later zelfs een leegstaande coffeeshop. Ons eigen ‘pop-up restaurantje’ in gebouwen die anders zouden verpieteren: het werd zo’n enorm succes!


We bleven zoeken naar nieuwe mogelijkheden en successen en vonden die uiteindelijk in de biologische buurtsuper die we in 2015 zijn gestart. We hadden eigenlijk verwacht dat iemand ons voor zou zijn, maar het gebeurde maar niet. En na maanden van research en plannen schrijven besloten we, op weg terug van onze skireis: dit gaat gebeuren! Met knikkende knieën en een bedrijfsplan onder de arm gingen we naar de bank. Tegen alle verwachtingen in waren zowel de bank als onze accountant direct laaiend enthousiast. En zij waren niet de enige: binnen vijf dagen na de start van onze crowdfunding campagne hebben we het streefbedrag van €20.000 gehaald, en nog eens vijf dagen later konden we met €30.000 op zak de campagne stopzetten en gaan klussen. Op 28 november 2015 opende Sinterklaas de allereerste biologische buurtsuper van Venlo en omstreken!


Dromen hebben we genoeg, maar onze achterban hecht evengoed veel waarde aan onze gevestigde orde: we hebben een quinoasalade in assortiment waarvan ik niet moet wagen deze niet meer aan te bieden! Die connectie met onze klanten is precies wat onze buurtsuper een buurtsuper maakt: we kennen onze achterban echt. Nieuwe producten, nieuwe recepten. We weten wat werkt en voor wie. Die klanten groeien met ons mee. Gelukkig zijn we nog lang niet uitgegroeid!’